Studiul 11: Apostolul Pavel

Anunțuri

Un gând despre &8222;Studiul 11: Apostolul Pavel&8221;

  1. Comentariul meu incearca sa urmareasca ideile, in ordinea punerii in discutie.
    O sa incep prin a fi de acord ca, atat Isus cat si Pavel, nu au dorit a fi fondatorii unei alte religii printre atat de multe altele. Ei au pus toate aspectele religiei iudaice in adevarata lumina, lucruri care pina astazi, atat evreii cat si musulmanii, nu le inteleg si nu le accepta, adica faptul ca Isus este mai mult decat un mare profet, este Mesia.
    In schimb religia crestina de la Constantin incoace, a facut din Isus „o icoana”, printre multe altele, la care membrii, sa se inchine.
    Vorbim de Evanghelie ca fiind cuprinsa in cele 4 (Matei, Marcu , Luca si Ioan ), care, consider eu si vreau sa fiu contrazis, nu sunt decat biografii ale lui Isus. Evanghelia pe care Ioan, Domnul si Apostolii au predicat-o era cuprinsa in ” Imparatia cerurilor s-a apropiat „. Mesia a venit, a incheiat si a implinit lucrarea unei etape a Planului de Mantuire ( Poporul Ales) si a deschis calea urmatoarei etape ( Semintia Preotilor Imparatesti ), toate prin moartea si invierea Lui. Cred ca asta s-a predicat in sec I, dar nu azi ! Asta era „revolutionar” .Etapa in care am fost stramutati , prin spalarea picioarelor, este universala .Pavel a inteles „preotia evangheliei”, direct de la „sursa” prin Duhul Sfant. Pregatire personala e importanta, pentru ca Domnul nu se poate folosi de ignoranti, de lenesi cu mintea, dar nu e suficienta.
    Daca astazi ateii, „pietrele”, inteleg mai bine Evanghelia lui Pavel, nu este de mirare. Ma duc cu gindul la mesajul ingerului catre Laodicea : ” mai bine rece decat caldicel”.
    Aprobarea multiculturalismului azi in biserica nu cumva se datoreste dorintei ca toti sa devina adventisti, la fel sa si in biserica primara cand se dorea ca noii convertiti sa devina iudei ? Putem asemui multiculturalismul cu noul babilon ?
    Cred ca se face o confuzie vizavi de rolul templului si al sinagogii. Daca nu gresesc, pentru evrei, templul era locul de inchinare, unde se intalneau cu Dumnezeu. In timpul robiei babiloniene, cand templul nu mai era, au aparut sinagogile, loc in care se studiau Scripturile, fara a se considera ca fiind un loc de inchinare. Dupa intoarcerea din robie, obiceiul studierii Scripturilor, la sinagoga, s-a pastrat iar pentru inchinare au reconstruit templul.Dupa daramarea templului de la Ierusalim, de catre romani, unii dintre evrei au tranferat asupra sinagogii rolul locului de inchinare iar ceilalti continua sa planga si azi la zid ; Crestinii si-au construit biserici ,ca loc de inchinare si musulmanii moschei.
    S-a facut referire, in timpul discutiei la Biblie si Septuaginta, ca fiind contemporane cu Pavel. Nu cumva cartile cuprinse in Biblie si Noul Testament ( Septuaginta), au fost canonizate mai tarziu ?
    De multe ori, netinand cont de contextul istoric, cuvantul „scripturi” il asociem cu biblia. Domnul ne corecteaza si ne indeamna sa ” cercetam Sripturile,” si mai aduce si lamuriri, pentru a se evita confuzia : Legea, prorocii si psalmi, pentru ca „ele vorbesc despre Mine” . Facem asta ? Descoperim noi azi in „sta scris” persoana Domnului ? Nu cred!

Lasă un răspuns:

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s